Autor: Agnieszka Rogulska
ZABIĆ BÓL – prawdziwy czy zniekształcony obraz firm farmaceutycznych?
Na jednej z platform filmowych pojawił się serial, który przedstawia historię firmy farmaceutycznej Purdue Pharma, która przyczyniła się do rozpętania kryzysu opioidowego w Stanach Zjednoczonych. Wprowadzenie na rynek OxyContinu, w połączeniu z agresywną, wysokonakładową kampanią mówiącą o zaletach leku w zwalczaniu umiarkowanych i silnych bólów, rozpoczęło niespotykany wzrost liczby recept wydawanych na ten lek. W USA od 1999 do 2014 r. liczba rocznie wypisanych recept na opioidy wzrosła ponad czterokrotnie, choć nie zwiększyła się liczba przypadków wymagających leczenia przeciwbólowego (według danych CDC). W tym samym okresie 200 tys. Amerykanów zmarło po przedawkowaniu opioidów przepisywanych na recepty.
Pełna treść dostępna tylko dla zalogowanych subskrybentów! Zaloguj się lub wykup subskrypcję.
Zamów subskrypcję
Zamów subskrypcję