Przeczytaj
Jesteś Zwycięzcą czy Przegranym w świecie Pharma 2.0?
Odpowiedz na 12 pytań i sprawdź czy twój zespół marketingowy wykorzystuje najnowsze zwycięskie strategie i działania w walce z konkurencjąPorażka Content Marketingu: Informacja bez Insightu?
Praktyczna mapa dla zespołów odpowiedzialnych za marki farmaceutyczne, jak unikać pułapek myślenia statystycznego podczas oceny i prezentacji danych.Zarządzanie Adherencją w Optymalizacji Badań Klinicznych i Rozwoju Leku
Problem niskiej adherencji to nie tylko przeszkoda w osiąganiu zadowalających wyników badań. Poziom adherencji może stanowić najważniejszy czynnik uniemożliwiający skuteczną analizę, ocenę i zakończenie badań klinicznych.Dr Styczeń radzi. Stop przebarwieniom! Bruksizm − zęby w niebezpieczeństwie!
Bruksizm dotyka najczęściej osoby wrażliwe, zestresowane, mające problemy rodzinne lub piastujące wysokie i odpowiedzialne stanowiska. Pacjenci są często zupełnie nieświadomi istnienia tej choroby i o tym, że mimowolnie ścierają zęby dowiadują się zwykle dopiero od stomatologa.Dlaczego układ prezentacji pozwala łatwiej i atrakcyjniej realizować jej cele?
Wyobraź sobie następującą scenę. Otrzymałeś zlecenie na zrealizowanie prezentacji, która wydaje ci się niezwykle ciekawa i atrakcyjna. Uważasz, że nie tylko masz odpowiednie kompetencje, aby przedstawić zagadnienie, ale na dodatek bardzo zależy ci na tym, żeby wypaść jak najlepiej. Zdefiniowałeś już cel swojego wystąpienia: wiesz, co chcesz osiągnąć i co twoi słuchacze powinni wynieść z twojej prezentacji. Teraz przychodzi moment na zbudowanie całej prezentacji i … nie bardzo wiesz od czego zacząć. Zaczyna cię dopadać lekki niepokój, że prezentacja będzie niejasna dla odbiorców albo zbyt chaotyczna. Obawiasz się, że może to zrujnować twój autorytet, a z całą pewnością może narazić cię na niezbyt przychylny odbiór ze strony słuchaczy. Wiesz jak to jest, kiedy zaczynasz uświadamiać sobie, że nie masz pomysłu na to, jak skonstruować całą prezentację tak, aby była ona nie tylko efektywna, ale i efektowna. A przecież w sumie o to w tym wszystkim chodzi.Edukacja Przedstawicieli Medycznych
Branża farmaceutyczna jest jednym z niewielu sektorów będących na etapie dynamicznego rozwoju. Powodem tego są nie tylko nowe technologie i ciągły postęp w medycynie związany z wprowadzaniem na rynek nowoczesnego specjalistycznego sprzętu medycznego oraz produktów leczniczych. Oprócz innowacyjnych produktów leczniczych pojawia się coraz więcej produktów generycznych – leków, które utraciły ochronę patentową. Równocześnie obserwujemy zmiany demograficzne polegające na starzeniu się społeczeństwa, wydłużeniu czasu życia oraz związane z tym problemy medyczne i choroby przewlekłe, wymagające systematycznego leczenia.Z farmacji do sprzętu medycznego. Czy to dobry wybór dla przedstawicieli?
Na pierwszy rzut oka, specyfika branży farmaceutycznej oraz rynku urządzeń i wyrobów o charakterze medycznym, wydają się niemal identyczne. Jeśli jednak przyjrzeć się im nieco dokładniej, na jaw wychodzą znaczące różnice. Mogą one utrudnić podjęcie decyzji o zmianie branży, a przedstawiciele farmaceutyczni często zwracają się z tym dylematem zawodowym do rekruterów. Zdaniem ekspertów Hays Poland, podjęcie dobrej decyzji jest uzależnione przede wszystkim od zrozumienia kluczowych różnic.Zrewidowane cele branży.
Cele biznesu farmaceutycznego nie mogą kręcić się tylko wokół opakowań leków.Obecnie przemysł farmaceutyczny wydaje się stać na rozstaju dróg: Część kieruje się w stronę łatwo wymienialnych produktów „no nameˮ. Część kieruje wzrok tam, gdzie starcia z europejskimi i amerykańskimi politykami wydają się nieuniknione. Słowa Hillary Clinton opublikowane na jej profilu Facebookowym – „Źle się dzieje, kiedy firmy farmaceutyczne przedkładają zyski nad pacjentamiˮ – wysyłają co najmniej jasny sygnał, że dzisiejszy dobrobyt przemysłu farmaceutycznego staje się zagrożony.
Spotkanie Nauki ze Sztuką. Mapowanie Topografii SM
Nowe narzędzie edukacyjne, i być może również prognostyczne, w terapii stwardnienia rozsianego (SM) pokazuje, w jaki sposób przejrzysta wizualizacja stanu choroby może przyczynić się do przełomu w praktyce klinicznej – a wszystko na poziomie indywidualnego pacjenta.Storytelling - od inspirujących historii do motywacji i sprzedaży
Natłok reklam. Lawina komunikatów marketingowych i PR-owych. Atak przypuszczony przez sztucznie brzmiących sprzedawców. W pracy podobnie. Tony wewnętrznych komunikatów. Niekończące się spotkania i prezentacje. Zero wrażeń. Jesteśmy już nieczuli na duże słowa i oklepane frazy. A gdyby tak Przedstawiciel opowiedział historię pacjenta? Pani od ubezpieczeń wyniosła poprzez storytelling swój produkt do rangi bohatera, który uratował niejedną osobę? KAM albo Szef Projektu, mówiąc o liczbach, użył historii opartej na własnych doświadczeniach? Czy w ten sposób nie zyskałby więcej u swojego odbiorcy? Zdecydowanie tak. Musiałby jednak wiedzieć, jak zrobić to dobrze, żeby osiągnąć zamierzony efekt. Może nawet trochę wrócić do korzeni i, wypartej przez postęp, sztuki storytellingu.Nowe technologie w medycynie i farmacji
Medycyna i farmacja przestały być takimi, jakie je znaliśmy jeszcze do niedawna. Powoli, acz wyraźnie, zacierają się granice pomiędzy technologiami cyfrowymi, urządzeniami elektronicznymi, robotyką, rozwojem sieci, a tradycyjnie rozumianymi farmacją i medycyną. W którym miejscu znajduje się wizyta pacjenta realizowana online? Gdzie jest operacja zdalna, realizowana via roboty, gdzie automatyczne diagnozy chorób na podstawie dużych zbiorów danych (big data)? Nie wiadomo. Wiadomo jednak, że wpłynie to także na całą branżę. W tym także, na sposoby sprzedaży, dotarcia do klientów, pacjentów, lekarzy i farmaceutów.Tagi
AbbVie, Abbott, Accord Healthcare, Actavis, Adamed, Allergan, Amgen, AstraZeneca, Bayer, Boehringer Ingelheim, Bristol-Myers Squibb, Chiesi, Genentech, Gilead, GlaxoSmithKline, Hospira, IMS Health, Johnson & Johnson, MSD, Merck, Novartis, Pfizer, Pierre Fabre, Przedstawiciel Medyczny, QuintilesIMS, Regeneron, Roche, Sandoz, Sanofi, Takeda, Teva, USP Zdrowie