Przeczytaj
Od pomysłu do leku. poznaj świat badań klinicznych. Leki – bezpieczne czy niebezpieczne?
Ocena bezpieczeństwa stosowania przyszłego produktu leczniczego a zawartość ulotki dla pacjentaWprowadzenie nowego produktu leczniczego na rynek nie ogranicza się tylko do poznania mechanizmu jego działania oraz oceny skuteczności. Równie ważnym aspektem jest analiza bezpieczeństwa potencjalnego leku. Czy po jego zażyciu mogą wystąpić niepożądane efekty? Jaki związek ma potencjalny lek ze zdarzeniem?
Być Dzieckiem Szczęścia w sprzedaży!!!
Drogi Czytelniku, jeśli sądzisz, że tym razem będzie o czymś innym niż to, co dzieje się wokół procesów sprzedaży, to muszę Ciebie zmartwić. Znowu będzie na temat NAS, czyli tych pracujących w Działach Sprzedaży firm farmaceutycznych. Trochę też o tych pracujących w Marketingu, albowiem sprzedaż i marketing to naczynia połączone, które czasami jednak mają problem z tak zwaną komunikacją. Natomiast jeżeli masz nadzieję, że i tym razem będzie opisana „wiedza oparta na faktach”, to tak właśnie będzie. Nic bowiem bardziej nie inspiruje drugiego człowieka, jak wymiana doświadczeń, informacji, czy też dzielenie się własnymi przemyśleniami. Z góry powiem, że nie musi być tylko kolorowo. Negatywne lub po prostu nietrafione przykłady zdarzają się, i to całkiem często.Feedback jako narzędzie pracy szefa. Niby wiemy o co chodzi, a czy stosujemy?
Udzielanie informacji zwrotnych ma kluczowe znaczenie dla rozwoju każdego człowieka niezależnie od pełnionej roli. Zapraszam do przyjrzenia się temu tematowi od strony szefa. Jakim szefem jest człowiek, który potrafi udzielić prawidłowo informacji zwrotnej? Jakim jest szef, który nie potrafi? Oj, zabrzmiało groźnie. Dlaczego nie używamy tego narzędzia na co dzień? Często nie potrafimy tego zrobić i poprzez nieudaną próbę lądujemy z krytyką. Krytyka w przeciwieństwie do feedbacku nie zawiera konkretnych opisów zachowania, ale uogólnienia typu: „Kompletnie to zepsułeś”.Być albo nie być skutecznym przywódcą. Wyzwania dzisiejszego lidera
Przywództwo ma wiele twarzy. Zmienia się wraz z epoką, potrzebami społeczeństwa i powszechnie przyjętymi kanonami. Tak samo przywództwo w organizacji. Innego przywództwa oczekiwali podwładni pod koniec lat ’90, innego na początku naszego stulecia. Kiedy zbliżamy się do końca drugiej dekady XXI wieku, znów stajemy przed redefinicją przywództwa. Dziś nie wystarczy, żeby za nami podążyli inni. Dzisiaj liczy się skuteczność. W świecie, w którym firmy chcą przyciągnąć lub zatrzymać szczególnie cenne jednostki, a na rynku pracy coraz więcej młodych ludzi, którzy potrzebują widzieć sens i cenią autentyczność, lider ma nie lada trudne zadanie.Okiem lekarza praktyka. Pacjento-centryzm w praktyce
Do zajęcia się tym tematem zainspirowała mnie konferencja eyeforpharma (E4P) w Barcelonie, która odbyła sie w dniach 13-15 marca tego roku i zgromadziła blisko 1300 przedstawicieli dostawców rozwiązań informatycznych dla przemysłu farmaceutycznego oraz samych przedstawicieli przemysłu, a także przedstawicieli stowarzyszeń pacjentów i kilku lekarzy, w tym mnie.Ocena pracownika. Kiedy najlepiej oceniać pracownika? Jak często to robić? A co począć, gdy jego samoocena nie pokrywa się z oceną wystawioną przez nas?
Jedną z najtrudniejszych umiejętności menedżerskich, która dość często sprawia szefom wiele problemów, jest umiejętność rzetelnej oceny pracownika. Zastanawialiście się może kiedyś dlaczego tak jest?Bądź jak JACK WELCH! Misja i Wartości. Tak wiele zachodu o coś tak oczywistego!
Wartości odgrywają w naszym życiu osobistym niezwykle ważną rolę. Jak sama nazwa mówi, są czymś „wartościowym”, czyli czymś cennym. Definiują nas jako ludzi. Określają naszą odrębną tożsamość. Twój osobisty system wartości odpowiada na najważniejsze pytania:• kim jesteś?
• co jest dla ciebie ważne?
• w jaki sposób będziesz postępować?
• czego nigdy nie zrobisz?
(R)ewolucja w modelach cenowych. Dlaczego innowacja w modelach cenowych sektora farmaceutycznego jest konieczna?
Przykłady implementacji innowacyjnych strategii cenowych poza sektorem farmaceutycznym oraz bariery utrudniające wdrożenie ich w branży farmaceutycznej.Laureat PromoSense® Awards 2017
Produkt Ultibro Breezhaler firmy Novartis znalazł się na szczycie rankingu PromoSense® Awards za 2017 rok w kategorii Choroby płuc. Współautorów kampanii promocyjnej Ultibro Breezhaler zapytaliśmy o źródła sukcesu marki.W tej branży warto pracować
Nieustanny rozwój, duże budżety oraz rosnąca liczba wakatów to atrybuty branży… farmaceutycznejTagi
AOP Orphan, Adamed, Aflofarm, Amgen, Apotex, AstraZeneca, Bayer, Bioton, Boehringer Ingelheim, Boehringer-Ingelheim, Braster, Bristol-Myers Squibb, Chiesi, Ferring, Fresenius Kabi, Genentech, GlaxoSmithKline, Hasco-Lek, Herbapol Poznań, Herbapol Wrocław, IQVIA, Ipsen, Janssen, Johnson & Johnson, KRKA, Lek-Am, Lifescan, Lundbeck, MSD, Merck, Mundipharma, Mylan, Nestle, Novartis, Pfizer, Polpharma, Reckitt Benckiser, Recordati, Roche, Sandoz, Sanofi, Servier, Shire, Takeda, Teva, USP Zdrowie, Valeant