Przeczytaj
Efektywność wizyt promocyjnych Przedstawicieli: Pediatria, Medycyna rodzinna i Choroby wewnętrzne, Kardiologia
Ochrona zdrowia nakierowana na wartość. Czyli rzecz o Value Based: Health Care, Pricing, Marketing
Kanada nie tylko żywicą pachnąca...W 1974 roku Marc Lalonde, piastujący wówczas funkcję ministra zdrowia Kanady, opublikował raport „A New Perspective on the Health of Canadians”, w którym wprowadzał koncepcję pól zdrowia, stanowiących cztery nadrzędne kategorie determinant zdrowia, pośród których największe znaczenie dla kształtowania zdrowia ma:1
Zza biurka i z pola. Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga
Trochę historii na początek. Bracia Orville i Wilbur Wright to amerykańscy pionierzy lotnictwa urodzeni w drugiej połowie XIX wieku. Ich życie zawodowe zaczęło się jednak od budowania rowerów, a następne były szybowce sterowane za pomocą skręcania części skrzydeł. Od zawsze chcieli oni jednak zbudować maszynę, która mogłaby pokonywać w powietrzu duże odległości i służyć ludziom do szybszego przemieszczania się. Oczywiście, jak w każdym przedsięwzięciu, finanse też były ważne. Szybko znaleźli się jednak chętni do finansowania tego innowacyjnego jak na tamte czasy projektu.Bądź jak Jack Welch! Boże, ratuj!!! Czyli zarządzanie kryzysem
Zarządzanie kryzysem często przypomina „gaszenie pożarów”. Pojawiające się co chwila nowe ogniska zapalne potrafią sparaliżować nie tylko poszczególne osoby, ale również całe działy czy organizację. W ekstremalnych sytuacjach pracownicy, w małych grupkach, nie zajmują się niczym innym jak tylko rozważaniom typu: Ciekawe kto teraz poleci? Jest to absolutnie normalne – ludzie obawiają się o swoje posady i wynagrodzenie. Tam, gdzie dochodzi do kontaktu z innymi ludźmi zawsze będą występować potencjalne źródła konfliktu. Walka o władzę, wpływy, dane, zasoby, czy zwykłe różnice na poziomie osobowości lub wartości międzyludzkich mogą prowadzić do poważnych kryzysów.Cztery filary budowania efektywnego zespołu. Czy menedżerem się rodzimy?
Często zadawanym pytaniem na szkoleniach menedżerskich jest – „Czy menedżerem się rodzimy?”. Świadomy menedżer wie, że to jedynie dzięki zespołowi i przez zespół możemy zrealizować wyznaczone cele. Drugą stroną medalu jest to, że kierowanie zespołem to inwestycja. Inwestycja czasu, energii, emocji oraz ciągły rozwój. Menedżer nie może opierać swojej pracy z ludźmi jedynie na intuicji czy kopiowaniu metod i stylu zarządzania, które były stosowane przez jego szefów. Bycie efektywnym menedżerem to więc ciągły rozwój – rozwój siebie i swojego zespołu. To analizowanie, planowanie i wdrażanie, stałe monitorowanie swoich działań. Konsekwentne rozwijanie warsztatu menedżerskiego połączone z doświadczeniem.Sztuczna inteligencja w służbie zdrowiu. Czyli pacjent na pierwszym miejscu
Chyba każdy z nas zna osobę (o ile nią nie jest), która czuje przyspieszone bicia serca w trakcie zdobywania kolejnych osiągnięć w Tibii lub satysfakcję podczas rozwoju królestwa w Settlersach? Co takiego mają w sobie gry, że potrafią przyciągnąć użytkownika i zaangażować go czasem na bardzo długo? Element rywalizacji, możliwość zdobywania nagród i bycie docenionym. A gdyby tak wykorzystać te mechanizmy w terapiach chorób przewlekłych? Bo czy „gra o zdrowie” nie powinna być tą najważniejszą rozgrywką, jaką stoczymy w swoim życiu?Etyczne osiąganie celów. Czyli słowo o wywieraniu wpływu
Gdy myślisz o wywieraniu wpływu, to jakie masz pierwsze skojarzenia? Pozytywne czy negatywne? Jeśli negatywne, to znaczy, że myślisz o oddziaływaniach mających znamiona manipulacji. O manipulacji mówimy wtedy, kiedy ktoś chce osiągnąć korzyść kosztem kogoś innego. Znawcy tematu nazywają ludzi manipulujących po prostu manipulatorami lub szmuglerami wpływu.Empowerment. Korzyści płynące z upełnomocnienia pracowników
Zjawisko Empowermentu (przydawanie władzy, upełnomocnienie) jest procesem polegającym na zachęcaniu Pracowników do zaangażowania w funkcjonowanie organizacji, w której pracują.Pharm Exec TOP 50 2019. Ranking 50 największych firm biofarmaceutycznych świata pod względem sprzedaży Rx
Przygotowane przez Pharm Exec corocznie zestawienie najważniejszych światowych graczy biofarmaceutycznych ujawnia klika interesujących przetasowań w rankingu, wynikających z koncentracji firm na dywersyfikacji, ekspansji największych marek i pozycjonowania nowej fali produktów, które mają skutecznie konkurować na rozwijającym się i złożonym rynku terapii przyszłości. Najwyższa pozycja w naszym corocznym rankingu ukazującym 50 producentów leków osiągających najwyższe sprzedaże na globalnym rynku biofarmaceutycznym – to już 19. edycja – już czwarty rok z rzędu przypadła tej samej firmie (Pfizer, wystąp).Tagi
AbbVIe, AbbVie, Abbott, Aflofarm, Alexion, Allergan, Amgen, Apotex, Astellas, AstraZeneca, Bausch Health, Bayer, Berlin-Chemie/Menarini, Biogen, Boehringer Ingelheim, Bristol-Myers Squib, Bristol-Myers Squibb, Celgene, Chugai, Daiichi Sankyo, Eisai, Eli Lilly, Endo, Ferring, Fresenius, Gedeon Richter, Genentech, Gilead, GlaxoSmithKline, Grifols, Hasco-Lek, Ipsen, Johnson & Johnson, KRKA, Kato Labs, LEO Pharma, MSD, Mabion, Merck, Mitsubishi Tanabe, Mylan, Novartis, Novo Nordisk, Otsuka, PASMI, Pfizer, Polpharma, Reckitt Benckiser, Recordati, Regeneron, Roche, Sandoz, Sanofi, Schulke&Mayer, Servier, Shire, Stada, Sun Pharma, Takeda, Teva, UCB, USP, Upjohn, Vertex Pharmaceuticals