Przeczytaj
Od pomysłu do leku. Kiedy badany produkt leczniczy staje się lekiem?
Koszty poniesione przez sponsorów na opracowanie od podstaw jednego leku wynosiły w latach 1995-2007 średnio 2,5 mld USD. Celem tego pracochłonnego i kosztownego procesu jest wprowadzenie produktu leczniczego na rynek. Jakie instytucje wydają pozwolenie i jak długo trwa ten proces? Jak kontrolowane jest bezpieczeństwo leków? W jaki sposób prawo chroni właściciela leku?Komercjalizacja Pacjentocentryczna. Studium Przypadku
Przykład zakończonego sukcesem wprowadzenia produktu na rynek z zastosowaniem pacjento i klientocentrycznej strategii komercjalizacji.Bądź jak JACK WELCH! 8 zasad przywództwa J. Welch’a
Podczas szkoleń z przywództwa i zarządzania często słyszę pytania:- Kim tak naprawdę jest lider?
- Właśnie dostałem awans – Co takiego mam robić?
- Czy będąc osobą introwertyczną mogę skutecznie egzekwować realizację zadań?
- Jeden z moich szefów starał się wszystko kontrolować – czy to dobry styl zarządzania?
- W swoim zespole mam osobę naprawdę bystrą (pewnie bardziej ode mnie) – w jaki sposób nią zarządzać i oceniać?
Zza Biurka i z Pola. Kameleon czy klasyczne „bycie sobą”?
Zapewne ktoś z Was drodzy Czytelnicy pomyśli sobie po przeczytaniu tytułu „Dobre pytanie”. Jestem bardzo ciekawy, jak na takie pytanie odpowiadacie sobie Wy, a ponieważ sam mam ciągłe wątpliwości, tym bardziej chciałbym usłyszeć Waszą odpowiedź i podyskutować. Zastanawiam się jednak czy wyjaśniłem, jakiej kwestii dotyczy to pytanie? Chyba nie!!! Otóż jako człowiek aktywny i starający się mieć jak największy kontakt z klientem, zawsze zastanawiam się, jaki jest najlepszy sposób na zbudowanie z nim trwałych relacji partnersko-biznesowych korzystnych dla obu stron.SZEFEM SIĘ BYWA a liderem się albo jest, albo nie. Potęga komunikacji i wystąpień publicznych, czyli szef w roli przywódcy
Drogi Szefie, w poprzednich artykułach szczegółowo omawialiśmy poszczególne role, w jakich pracuje i funkcjonuje większości z Nas. Podawaliśmy, tam gdzie to było możliwe, proste instrumentarium, rozwiązania i modele. Mamy nadzieję, że pozwoli to Tobie być sprawnym organizatorem menedżerem. Wierzymy, że również nauczyłeś się i uwierzyłeś w sens rozwoju swoich ludzi poprzez systematyczną pracę z nimi jako Coach. Czy to wystarczy?Sprzedaż Konsultacyjna. Nowe pokolenie
W artykule w czerwcu tego roku pisaliśmy o czteropoziomowej piramidzie rozwoju i dojrzałości w sprzedaży. Dzisiaj chciałbym po pierwsze oddać głos młodemu pokoleniu sprzedawców, czyli osobom, które rozpoczęły przygodę ze sprzedażą na studiach i w krótkim czasie z sukcesem przeszły trzy poziomy sprzedaży. Po drugie chcielibyśmy kontynuować temat sprzedaży, tym razem koncentrując się na modelu stosowanym przez przedstawicieli na trzecim i czwartym poziomie „Piramidy Sprzedaży” – sprzedaży konsultacyjnej. Do opisania swojego podejścia i przygody z wdrożeniem sprzedaży konsultacyjnej zaprosiłem Bartosza Gadomskiego, studenta SGH i osoby, która w krótkim czasie stała się najpierw liderem Call Center, czyli sprzedaży przez telefon, a następnie najlepszym przedstawicielem w naszym zespole.W jaki sposób digital może zwiększyć efektywność Twojego zespołu?
Wielu ekspertów z naszego podwórka marketingu cyfrowego uważa, że głównym celem ich działania w biznesie farmaceutycznym jest zwiększanie przychodów firmy. Wymaga to od nich opracowania strategii współpracy międzydziałowej oraz ciągłego monitorowania skuteczności komunikacji z grupami docelowymi. Przemysł farmaceutyczny już dawano zauważył, jakie wsparcie może oferować digital marketing poprzez zwiększenie świadomości istnienia danej usługi lub produktu w obszarze komunikacji do HCP (Health Care Professional) czy pacjenta. Nie mniej ciekawym tematem jest zagadnienie: w jaki sposób zwiększyć efektywność działów sprzedaży dzięki narzędziom digitalowym?
Co ma Stefan Craft do SFE (Sales Force Effectiveness)? Mistrzowie są mistrzami na miarę czasów, w jakich żyją
W 1936 roku austriacki skoczek Josef Bradl, na mamuciej skoczni w Planicy (Słowenia) skoczył 101 metrów. Wtedy jeden z zachwyconych tym osiągnięciem reporterów zapytał: „Gdzie leżą granice narciarskich lotów?”. Po tym pytaniu mija 81 lat – zmienia się styl skoku, sprzęt, skocznie, sam trening, dieta, przygotowanie psychiczne. W 2017 roku Stefan Kraft skacze na odległość 253 metrów. Nie stało się to z dnia na dzień, jednak dzięki ciągłemu doskonaleniu wszystkich możliwych elementów po to, aby skok trwający 7 sekund był jak najdłuższy. Słowo klucz – efektywność.Rzecz o efektywności. Czyli jak zostać zapamiętanym w gąszczu wizyt promocyjnych?
Wiecie co? Uwielbiałam być jedną z Was. Uwielbiałam być Przedstawicielką Medyczną. Nawet teraz czasami śni mi się, że rano wskakuję do auta i pędzę na wizyty, które sprawiają mi ogromną frajdę. Śni mi się, jak układam ulotki w moim przepastnym bagażniku segregując je tak, by pod przychodnią było mi łatwiej złapać do teczki to, co mi potrzebne. Śni mi się, jak wyrzucam niektóre ulotki (o zgrozo!), których w życiu na wizycie nie wyjmę, bo to obciach. Masz tak czasami?Sales Force Effectiveness w firmie farmaceutycznej
Rozmowa z KRZYSZTOFEM ŁOKAJEM
Dyrektorem Generalnym i Prezesem Zarządu CHIESI POLAND
SALES FORCE EFFECTIVENESS to nie placebo. Czy Przedstawiciel Medyczny w Twojej firmie jest najważniejszy?
Gilead Sciences, Celgene i Biogen znalazły się na szczycie listy najbardziej efektywnych firm farmaceutycznych przygotowanej przez FiercePharma1. Efektywność firm była mierzona wartością przychodu brutto na pracownika w 2016 roku. W przypadku Gilead Sciences sukcesem okazała się seria leków na wirusowe zapalenie wątroby typu C, dla Celgene był to lek Revlimid, a dla firmy Biogen – leki na stwardnienie rozsiane.Tagi
AbbVie, Actavis, Adamed, Aflofarm, Alcon, Amgen, Arrowhead, Aspen Pharma, Astellas, AstraZeneca, Bayer, Berlin-Chemie, Biocon, Biogen, Boehringer Ingelheim, Celgene, Chiesi, Egis, Eli Lilly, Gedeon Richter, Gilead Sciences, GlaxoSmithKline, Glenmark, Hasco-Lek Berlin-Chemie, Ipsen, Janssen, Johnson & Johnson, KRKA, LifeScan, MedImmune, Medtronic, Merck, Mylan, Natur Produkt Zdrovit, Novartis, Novo Nordisk, Pfizer, Polpharma, Poplpharma, Roche, Sandoz, Sanofi, Servier, Takeda, Teva, Trec Nutrition, Tusk Therapeutics, USP Zdrowie, Valeant, ViraTherapeutics, Zentiva